Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Όλοι σκέφτονται να αλλάξουν τον κόσμο αλλά κανείς δεν σκέφτεται να αλλάξει τον εαυτό του

Η σκέψη βασίζεται στη παραπάνω φράση του Λέων Τολστόι.

Απορώ λοιπόν:

Γιατί κάθε φορά που συμβαίνει κάτι ρίχνεις το φταίξιμο σε μένα;
Γιατί ο εγωισμός σου έχει γιγαντιωθεί τόσο που οι λέξεις "Συγγνώμη" και "Έσφαλα" δεν υπάρχουν πια στο λεξιλόγιο σου;
Γιατί έχεις την εντύπωση πως όλος ο κόσμος γυρίζει γύρω σου;
Γιατί θεωρείς ότι εσύ είσαι ο τέλειος άνθρωπος και όλοι οι υπόλοιποι είναι πάντα λάθος;
Γιατί προσπαθείς μονίμως να με αλλάξεις και να με φέρεις στα δικά σου μέτρα και σταθμά χωρίς να κάνεις την παραμικρή προσπάθεια για αυτοαξιολόγηση και αυτοβελτίωση;
Και τελικά γιατί εγώ σου δίνω τόση σημασία και πιέζομαι να αλλάξω για κάποιον ο οποίος ουτε καν βλέπει τις προσπάθειες μου;

Ο πρώτος λόγος είναι ο εμφανής: επειδή σε Αγαπώ, νοιάζομαι για σένα, θέλω να σε έχω δίπλα μου και σε αποδέχομαι όπως είσαι. Γνωρίζω πως ώντας άνθρωπος δεν είμαι αψεγάδιαστη, απέχω πολύ από την τελειότητα και πως πάντα υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση. Πιστεύω πως αν γίνω καλύτερη θα γίνει και η σχέση μας καλύτερη, θα αναπτυχθούμε μέσω αυτής και τελικά θα βάλουμε ένα τόσο δα λιθαράκι στην ανάπτυξη του συνόλου.

Ο δεύτερος λόγος ίσως να μη  σου περνάει από το μυαλό: είμαι δεμένη μαζί σου, δεμένη με μία σχέση εξάρτησης. Μου κάνεις κακό, ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τα πάντα εγωιστικά και ψυχρά με πονάει, με φέρνει στα όρια μου, σκοτώνει την Αγάπη μου και καταγκρεμνίζει τις προσπάθειες μου. Αλλά όσο κι αν η λογική φωνάζει να φύγω μακριά σου εγώ δεν μπορώ. Είμαι συναισθηματικά εξαρτημένη. Και η καρδιά πάντα υπερίσχυε της λογικής μου.

3 σχόλια:

  1. "Όλοι σκέφτονται να αλλάξουν τον κόσμο αλλά κανείς δεν σκέφτεται να αλλάξει τον εαυτό του" --> Ένα απο τα πιο σωστά πράγματα που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nεράιδά μου,
    για να γίνει μια σχέση καλύτερη, πρέπει να το θέλουν και οι δύο και να προσπαθούν και οι δύο.
    Η εγωπάθεια ποτέ δε βοήθησε κανέναν... όλα αυτά βάσει λογικής!
    Όταν όμως "μιλάει" η καρδιά.. τα πάντα μηδενίζονται και ξανασυστήνονται απο την αρχή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δίκιο έχεις γλυκιά μου Lilium. Το πρόβλημα είναι όμως τί γίνεται όταν σε μία σχέση ο ένας δρα με το συναίσθημα και ακούει την καρδιά του και ο άλλος πράττει βάση ψυχρής λογικής. Τα πράγματα αρχίζουν και μπερδεύονται.
    Κατά τη γνώμη μου κανένας από τους δύο δεν πράττει σωστά. Θα πρέπει να ζυγίζουμε τις καταστάσεις και κάποιες από αυτές να τις αντιμετωπίζουμε με λογική ενώ σε κάποιες άλλες θα πρέπει να αφήνουμε τον εαυτό μας ελεύθερο να κάνει αυτό που λέει η καρδιά. "Παν μέτρον άριστον" που έλεγαν οι πρόγονοι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή